//#include<stdio.h>
//
//
//
//int main()
//
//
//
//{
//
// int i, j, k = 1, n, m;
//
// int map[100][100] = {};
//
//
//
// scanf("%d", &n);
//
// scanf("%d", &m);
//
//
//
// for(j=0; j<m; j++)
//
// {
//
// if(j%2)
//
// {
//
// for(i=0; i<n; i++)
//
// {
//
// map[i][j] = k++;
//
// }
//
// }
//
// else
//
// {
//
// for(i=n-1; i>=0; i--)
//
// {
//
// map[i][j] = k++;
//
// }
//
// }
//
// }
//
//
//
// for(i=n-1; i>=0; i--)
//
// {
//
// for(j=m-1; j>=0; j--)
//
// {
// printf("%d ", map[i][j]);
// }
//
// printf("\n");
// }
//
// return 0;
//
//}
int main()
{
int i, j, k, n, b, c, x, y;
int map[100][100] = {};
int user[100][100];
for(i=0; i<10; i++)
{
for(j=0; j<10; j++)
{
scanf("%d", &map[i][j]);
}
}
scanf("%d", &n);
for(i=0; i<n; i++)
{
for(j=0; j<2; j++)
{
scanf("%d", &user[i][j]);
user[i][j]--;
}
}
for(i=0; i<10; i++)
{
for(j=0; j<10; j++)
{
if(map[i][j] >0)
{
b = map[i][j];
for(c=0; c<=b; c++)
{
if(map[i+c][j] == -1)
{
break;
}
map[i+c][j] = -2;
}
for(c=0; c<=b; c++)
{
if(map[i][j+c] == -1)
{
break;
}
map[i][j+c] = -2;
}
for(c=0; c<=b; c++)
{
if(map[i-c][j] == -1)
{
break;
}
map[i-c][j] = -2;
}
for(c=0; c<=b; c++)
{
if(map[i][j-c] == -1)
{
break;
}
map[i][j-c] = -2;
}
if(user[i][j] == 0)
{
map[user[i][0]][user[i][1]] = 2;
}
}
}
}
for(i=0; i<10; i++)
{
for(j=0; j<10; j++)
{
printf("%d ", map[i][j]);
}
printf("\n");
}
printf("Character Information\n");
for(i=0; i<n; i++)
{
x = user[i][0];
y = user[i][1];
printf("player %d ", i+1);
if(map[x][y] == -2)
{
printf("dead\n");
}
else
{
printf("survive\n");
}
}
return 0;
}